In English...

About blog...
Blog is about my collection of Barbie dolls. Categories are on the right. If you want to copy any picture, please, don't do this without my permission.
About me...
Me and my family are collecting Barbie dolls. Our collection is growing with every new doll. What exactly are we collecting? Well, it's Barbie from Mattel, Disney and Disney Store. Sometimes we are buying other dolls.
I'm sorry for any mistakes :)

4 marca 2012

Barbie Heartstring Angel 1998

Zwróciliście uwagę na to, jak zmienia się dzisiejszy świat? Bo naszła mnie taka refleksja, kiedy robiłam zdjęcia przedstawicielce dzisiejszego wpisu... Wśród dorosłych: wyścig szczurów, ciągła interesowność. Kasa, kasa, kasa. Jacyś aktorzy traktowani są niczym bogowie i zarabiają bajońskie sumy. A ,,zwykły" człowiek nawet sobie wymarzonej lalki kupić nie może :D Przychodzi więc na myśl pytanie, że może następne pokolenie będzie lepsze? Kiedyś, aczkolwiek nie tak całkiem dawno, przykładowo największym przekleństwem było wypowiedzenie tego słowa, gdzie plecy kończą swą magiczną nazwę... A teraz? Mimo mitu, że chłopcy siedzą tylko przed komputerem, czy grają na PSP, śmiało mogę stwierdzić, że nadal wychodzą na dwór! Naprawdę! ...Ale wykrzykując do siebie jakże przyjazne, koleżeńskie słowa słowa. I już nie jest to ta część poniżej pleców... Aha, a co robią więc ich koleżanki, w wieku około 10 lat? Wrzucają zdjęcia z dzióbkiem na nk, oglądają Hannę Montanę i słuchają Justina Biebera. Lalki Barbie? ,,Oooobciach, mam już tyle lat, wolę się pomalować i pstryknąć fotę na fejsa".
Pociesza mnie jednak myśl, że to tylko niektórzy. I że nadal istnieją normalne dzieci, wychowane na starych, dobrych bajkach Disney'a, dla których bawienie się lalkami, czy samochodami to nie obciach. Myślicie pewnie, skąd taka dziwna myśl na lalkowym blogu? Chciałam zwrócić uwagę, że mimo tej szarości codziennego dnia, istnieje gdzieśtam dobro i sprawiedliwość. Chowają się i kryją, ale nadal spotkać je możemy każdego dnia, w zwykłym nawet geście i słowie. Nawiązaniem do tego bełkotu, przez który przebrnęliście (lub tez nie ^^) jest jedna z przedstawicielek dobrej strony mocy. Żaden pseudowampir, żaden tam czarny charakter. Dzisiaj zobaczycie tylko:

Barbie Heartstring Angel
mold Mackie

Mimo ciemnych kolorów jej sukni i makijażu, nadal posiada wrodzoną delikatność. Niebieskie oczy, uroczy złoty wianek z kwiatkami, uroczy róż na policzkach... Krótko mówiąc, dobrze jej z oczu patrzy.

Lalka nie posiada niestety oryginalnych skrzypiec, dostała więc zastępcze, które kiedyś były ozdobą choinkową ;)

Fryzura lalki. Jest to cienki warkoczyk oplatający kucyk oraz dwa wolne kosmyki. Do tego bardzo podobają mi się jej białe skrzydła z piór.




I zdjęcie na innym tle:


Na zakończenie piosenka z jednego z moich ulubionych filmów - City of Angels...
Goo Goo Dolls - Iris

19 komentarzy:

  1. Przebrnęliśmy i to z przyjemnością ;) Zgadzam się, że wielu dzieciakom brakuje dyscypliny, ogłady, kultury ale to niestety wynik tego jak dorośli kreują współczesność. Przecież programy w tv robią dorośli, firmy fonograficzne i studia filmowe tworzą "idoli" więc nie dziwi mnie, że wiele małolatów głupieje. Na szczęście jest też wielu młodych ludzi, którzy interesują się zarówno Barbie jak i bajkami Disneya. A ich zdanie nie zaczyna się i nie kończy słowami na "K". A jeśli chodzi o lalkę, to bardzo ładna, najbardziej podoba mi się wianek z kolorowych kwiatuszków :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dobrze powiedziane ;) Zgadzam się w całej rozciągłości. To właśnie dorośli zmierzają w złym kierunku i niszczą przez to dzieci. Wystarczy spojrzeć na różne amerykańskie programy, chociażby ,,Toddlers and Tiaras" - niespełnione ambicje rodziców, którzy niszczą córkom dzieciństwo.

      Usuń
    2. bardzo ładna lalka! podoba mi sie jej fryzura (ten warkoczyk!) i kolor włosów, nie licząc pasemka. suknia też nie przesadzona, idealnie pasuje do eleganckiej kobiety! szkoda, że zawsze, nie wiadomo z jakiego powodu, przedstawiają anioły jako kobiety :/
      zgadzam się z całym postem pomimo tego, że jestem po 30 i wychowałam się na anime a nie na bajkach Disneya, o większości których nie mam najlepszej opinii. dziewczynki obecnie mają buzie przyrośnięte do komórek, grzywki z potylicy, słuchają Lady Gagy czy innej Rihanny i starają się być sexi od najmłodszych lat.. gdzie im do lalek! to jest dobre dla przedszkolaków, nie dla takich "nastolatek" jak one! co za czasy . z drugiej strony lalki Mattel swietnie oddają ducha tych czasów, tak panienki spod latarni My Scene jak i obecne Barbie, np Fashionistas wygladaja na "blachary" pierwszej wody, bez tony make-up'u, mnóstwa brokatu i mini akurat do pośladków ani rusz, a ich głównym motywem przewodnim są imprezy, czego oczekiwac po dziewczynkach wychowanych na czymś takim.

      filmu nie ogladałam, ale uwielbiam Iris, świetna piosenka i tekst.

      Usuń
  2. I masz rację ;) Sama też to zauważyłam! Mówi się, że dzisiaj dzieci tylko siedzą przed komputerem i oglądają głupoty w telewizji... Ale na pewno nie wszystkie! Mieszkając na osiedlu pełnym bloków non stop widzi się dzieciaki latające po dworze, bawiące się na placu zabaw, w podchody, jeżdżące na rowerze czy rolkach. Z drugiej strony jest tak jak pisze jewel snake: są dzieci, które nie rozstają się bez komórek, dziewczyny wyglądają jak jakieś blachary, a język tych dzieci... - wulgaryzmy są na porządku dziennym, a o poprawnej polszczyźnie można tylko pomarzyć.

    Anielica jest przepiękna! To jedyny Anioł, którego chciałam kiedyś mieć! Jest bardzo delikatna, na niektórych zdjęciach widać bijącą od niej moc!
    ps. Teraz mam fazę na tą piosenkę - uwielbiam ją! Już przesłuchałam ją z 5 razy ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo łądna! A że lubie Mackie to już wogl ;D
    Co do dzieci nie mówiących "Dupa" tylko" Pier*** hu**",... to jest koszmar. Ja w ich wieku nie znałam takich słów i nie miałem komputera... postę niszczy dzieci moim zdaniem. Za moich czasów grało sie na podwórku i bawiło w chowanego, i miało się żal do mamy że tak wczesnie wola do domu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz też są dzieciaki, które biegają po podwórku i też mają żal do swych mam, że wołają do domu tak wcześnie. Tylko termin wcześnie rozumieją jako 22:00 godzina. Raz wróciłam od koleżanki ok. 22:00, grupka dzieciaków w wieku 7-11 lat grało w piłkę nożną. Matki niecierpliwiły się w oknach, ale zamiast porządnie zawołać: ,,Dzieciaki, spać!" one im słodziły ,,Choć Maryniu choć Tomeczku do domciu, mama zrobi kolacyjkę i przygotuje wasze łóżeczka". Matko święta... te dzieciaki miały po dziesięć lat! Ja w ich wieku dawno sama sobie dbałam o takie sprawy. Mama zawsze powtarzała mi ,,Jak sobie pościelesz, tak się wyśpisz". I miała rację. Synalek już zaczął do niej pyskować ,,Zamknij się, widzisz, gram z chłopakami" a córunia wyciągnęła zdecodenowanego iPhone'a (oczywiście na różowo) robi minkę w stylu ,,wooow" i mówi do mamy ,,No lol, dopiero 22:00, no fejkt, muszę się na jutro wysleepać, bo jest imprezka u Gośki ale daj jeszcze chwilę... nie jestem gówniarą! Mam już 11 lat, a więc mogę siedzieć do mednajt.". Dziewczyna miała ok. 11 lat... Grzywka z potylicy, blond włoski, a potyliczanka ufarbowana na neonowy niebieski, czapka beanie z napisem ,,Fetish", bluzka z napisem ,,Fu*k It" i z nadrukowanym sisiunem (wiecie, o co chodzi), podziurawione legginsy, różowe martensy z ćwiekami. Słabo mi się robi, jak widzę takie dzieci...

      A lala całkiem fajna ;3

      Usuń
  4. mam do ciebie pytanie jako do eksperta od lalek. jak możesz mi powiedzieć ile jest warta lalka simba Urszula disney ze specjalnej edycji, której nie ma na allegro.Lalka jest nigdy nie otwierana. Ktoś chce ją odemnie kupić ale nie wiem za ile ją sprzedać. a tak pozatym bardzo fajny blog. Podziwiam cię za to, że masz pasję:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję. Chociaż ekspert to za dużo powiedziane :D
      Nie wiem konkretnie, o jaką Urszulę Ci chodzi. Jest jedna na allegro, kiedy wpisuję w wyszukiwarkę Urszula, w cenie 20zł, firmy Simba i z tego co się orientuję ta firma innej nie wydała. Jak dla mnie ta kwota jest b. mała, a patrząc na podobieństwo, z jakim wykonana jest lalka, powinna być sprzedawana za minimum 50zł. Ale to tylko moja subiektywna opinia...

      Usuń
    2. Dziękuję ci za odpowiedź, ta rszula jest z simby i faktycznie jest bardzo podobna do bajkowej postaci. Ja mam w innym opakowaniu niż na allegro ale wydaje mi się, że jest bardzo podobna lub nawet taka sama jak tam. Dzięki tobie wiem, za ile wrazie sprzeadaży mogę ją sprzedać. Mi bardzo się podoba twoja kolekcja postaci z disneya. Sama lubię barbie choć moja''kolekcja'' jest znacznie skromniejsza niż twoja.

      Usuń
  5. Święte słowa... Nic dodać, nic ująć.
    Mnie osobiście jeszcze wkurzają takie pseudo spontaniczne "dzieFFczynki", wrzeszczące i biegające po całej szkole... Po prostu koszmar jakiś.
    Lalka piękna. Nawet bym powiedziała, że nieziemska :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Jewel snake - kiedyś lalki były delikatne(chociaż te całkiem początkowe nie bardzo :D ) i tylko niektóre kolekcjonerskie wyzywające. Teraz co 2 lalka przypomina wiadomo kogo, a Keny to już w ogóle. Pancie w różowych gaciach.
    Kate - u mnie na osiedlu znajdują się dzieci każdego gatunku :D Od takich, o które nie dbają rodzice, po grzeczne i jeżdżące sobie rowerkami ;) Swoją drogą, też mam tak, że męczę jedną piosenkę przez np. tydzień, a potem tak mi brzydnie, że jej w ogóle nie słucham.
    Dollby - ja nie byłam raczej z tych aktywnych dzieciaków, jednak swoje dzieciństwo wspominam b. dobrze. A komputer ma wiele wad niestety, ja chyba jestem też od niego uzależniona :D
    Eufe_mia96 - Takie panienki to już mnie totalnie rozwalają. Pamiętam takie przypadki z gimnazjum, jak na moje oko to nic fajnego i mądrego z nich nie wyrasta. Jedna z moich koleżanek nie umiała pokazać Wisły na mapie ;D

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie rozumiem wzmianki o Hannah Montanie i Justinie Bieberze. Jakim sposobem wpływają oni na dzisiejsze dzieci i młodzież? A ich muzyka?

    Lalka nie powaliła mnie urodą, jednak bardzo podobają mi się zdjęcia, jakie jej zrobiłaś. Świetne tła dobrałaś! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak dla mnie Hana Montana jest jednym z najbardziej pustych, sztucznych i odmóżdżających seriali, jakie serwowane są dzieciom. Nie przekazuje żadnych wartości, byleby tylko była jedna wielka impra i żeby wszyscy mnie podziwiali, bo to się tam najbardziej liczy.
      A Justin Bieber? Krótko. Wyznacza chłopcom taki ,,trend", że teraz żeby być fajnym trzeba wyglądać jak dziewczynka z błyszczykiem na ustach. Co za tym idzie, ideałem dziewczyn zaczynają być zniewieściali lalusie.
      Ale to tylko moje subiektywne zdanie, jak ktoś sobie ich lubi, proszę bardzo. Jednak ja mam na nich alergię :D

      Usuń
  8. Ja jestem jedną z najmłodszych lalkowych kolekcjonerów na bloggerze (mam ukończone dopiero 13 lat) Ogólnie jestem osobą dość wrażliwą i kreatywną (tak, wiem jestem bardzo skromna). Nie oglądam tej papki serwowanej na Disney channel, nie słucham JB, nie robię sobie "słit foci". Wolę oglądać normalne filmy (na przekór science fiction), słucham muzyki klasycznej, a zdjęcia robię Barbie:) Oczywiście rówieśnicy za mną nie przepadają. Bo na dziecko maja wpływ nie tylko rodzice, ale też koledzy, którzy miażdżą delikatne osobowości. A co do lalki to jest piękna, uwielbiam mold Mackie. Gratuluję nabytku.

    OdpowiedzUsuń
  9. Tak sobie czytam te Wasze opinie i się zgadzam :). Ale Paumar- rządzisz ;D. Wreszcie ktoś w lalkowym środowisku powiedział całą prawdę o Justynce xD. Ja mam tak, że w lato całe dnie biegam po dworze,ale niestety w inne pory roku nie mam wyjścia grzeje "cztery litery" w domu :D. Lala przepiękna. Łingsy rządzą ^^.

    OdpowiedzUsuń
  10. Witam z Hiszpanii: Kocham ten anioł Barbie rodzaju. Ubrania są piękne.Obsada pierwszy rzut oka wydaje się cenny Mackie. Bardzo dobre zdjęcia. Bądź w kontakcie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fiu fiu, ładna anielica :) Ale zamist ją pochwalić zapytam - jak zrobiłaś takie profesjonalne "niebiańskie" tło do sesji? Współgra z lalką w 100% i nie ukrywam, że sama bym chciała umieć takie zrobić.

      Usuń
    2. Żaden problem - wgrywam odpowiednie zdjęcia na pendrive, który podłączam do telewizora i otwieram je tam. Lalka pozuje właśnie na tle tv :D Pozostaje kwestia tego, że trzeba mieć telewizor z wejściem usb...

      Usuń
  11. Zostaje tylko cieszyć się że moje osobiste szczęście kompletnie nie jest zależne od tego czym właściwie zajmują się tzw dzieci, któregokolwiek bądź pokolenia czy wieku :D
    Myślę że każde pokolenie tak kwęka o tym jak to bosko było x lat temu- tak samo było. to zjawisko nazywa się nostalgia :) Dla ciekawostki dodam że w XIX wieku tak zaraz po wynalezieniu telefonu ówczesne pokolenie stękaczy załamało ręce i zgodnie stwierdziło że taki wynalazek z pewnością zniszczy społeczeństwo kompletnie, nikt już nie odezwie się do drugiego człowieka i w ogóle ludzie całkowicie przestaną wychodzić z domu. Deja vu. :)

    OdpowiedzUsuń