In English...

About blog...
Blog is about my collection of Barbie dolls. Categories are on the right. If you want to copy any picture, please, don't do this without my permission.
About me...
Me and my family are collecting Barbie dolls. Our collection is growing with every new doll. What exactly are we collecting? Well, it's Barbie from Mattel, Disney and Disney Store. Sometimes we are buying other dolls.
I'm sorry for any mistakes :)

29 sierpnia 2011

Ken Posejdon by Toys Idol Hellas

Dzisiaj o drugim Kenie z serii Greek Mythology. Po więcej szczegółów o tych lalkach zapraszam do mojego poprzedniego posta dotyczącego Apolla.

Posejdon


Jak większości wiadomo, w mitologii greckiej uważany jest między innymi za boga mórz i oceanów. Według mnie twórcom tej lalki udało się go idealnie przedstawić.
Podobnie jak u Apolla, pudełko przyciąga uwagę. Posejdon wygląda w nim, jakby ciągnęły go dwa hippokampy(pół konie, pół ryby). Z tyłu tradycyjnie informacja o nim, oraz pomnik na którym się wzorowano(przepraszam za słabe zdjęcia, ale musiałam je zrobić w świetle żarówkowym).


Postanowiłam zachować kawałek pudełka, które widać na części zdjęć. Ken jest także ubrany w himation.

Dwie drapowane tkaniny tworzą dobrze prezentujący się strój. Pierwsza, granatowa, narzucana jest na błękitną, która wygląda jak sukienka :) Ma też śmieszne majciochy oraz identyczne sandały prezentowane we wpisie poświęconemu Apollinowi.


Posejdon posiadał w zestawie diadem, jakieś druciki i trójząb jako atrybut.

Ma dużą artykulację - nogi, ręce, głowa i talia. Do tego niesamowitą dbałość o szczegóły, którą wreszice mogę pokazać na zdjęciach.

I wreszcie - zmarszczki. Na czole, oraz tzw. kurze łapki przy zewnętrznej stronie oczu. Wygląda to dość realistycznie. Niestety ma też trochę ubytków farby na włosach oraz brodzie.

Posejdon ma także loki, które z tyłu wyglądają tak:

-Haaa haa haa! Jestem bogiem mórz i oceanów, strzeżcie się! :)

Jeszcze taka mała prośba o pomoc.
Jeśli ktoś wie, jak zamalować te ubytki, niech pisze w komentarzu. Czy czarna farba akrylowa będzie odpowiednia? Nieszczególnie się na tym znam...

14 komentarzy:

  1. Ciekawy okaz!Napewno fajna pamiątka z wakacji w Grecji :)
    Podoba mi się inność tych lalek od Mattel'owskich Kenów :) coś całkiem innego :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Użycie czarnej akrylówki będzie jak najbardziej korzystne.

    Posejdon jest (jak na boga przystało) boski. Podoba mi się bardziej niż Apollo. Męskie lalki (szczególnie mattelowskie) są zazwyczaj strasznie "pańciowate, ale Posejdon do maminsynków nie należy. Fajny z niego chłop. Aż zazdroszczę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję. W takim razie muszę gdzieś upolować dość tanią, a dobrą akrylową farbę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Taaak! On jeat bardzo męski, to nie to samo co Ken Fashionistas. I jak mówi Urshula - świetna pamiątka ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Przypuszczam, że gdybym miała go w swojej kolekcji, to moje panny oszalały by ze szczęścia:) Cóż się dziwić, przecież jest boski- jak już to ktoś powiedział.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Amaret jak to ładnie napisałas naprawde jest BOSKI!

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetna lalka i ciekawie zrobione pudełko :-) Oj, trafił Ci się fajny rarytasik - szczerze zazdroszczę :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. I Apollo i Posejdon rewelacja. Świetna pamiątka z wakacji. Gratuluję.

    OdpowiedzUsuń
  9. Cudny jest, nie pogardziłabym takim! Prawdziwie męski "lalek", a nie te "sisiumajtki" mattelowe.

    OdpowiedzUsuń
  10. Gabi, ja tylko poparłam zdanie kogoś innego:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo ciekawa lalka! Zdjecia rewelacyjne- pudełko bardzo ciekawie wykonane. Gratuluję tak ciekawego okazu w kolekcji!

    OdpowiedzUsuń
  12. to naprawde ciekawy okaz.
    Szaleję za mitologią grecką!
    Chciała bym cię poprosić żebyś zamieściła więcej zdjęć z lalką Aheny.
    Mama jest Greczynką a ja mam hopla na punkcie Atheny!!!
    ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za komentarz, lecz niestety - nie mam Ateny. Nie umiem też znaleźć w sieci jakichkolwiek zdjęć tej lalki :(

      Usuń