In English...

About blog...
Blog is about my collection of Barbie dolls. Categories are on the right. If you want to copy any picture, please, don't do this without my permission.
About me...
Me and my family are collecting Barbie dolls. Our collection is growing with every new doll. What exactly are we collecting? Well, it's Barbie from Mattel, Disney and Disney Store. Sometimes we are buying other dolls.
I'm sorry for any mistakes :)

5 lipca 2011

Barbie DOTW - Princess of the Nile

Ogarnia mnie strasznie głupie uczucie, kiedy zaczęłam pisać tego bloga. Chciałabym pokazać wszystko, przeczytać wszystkie blogi, oglądać wszystkie zdjęcia, jakie opublikowali inni fani lalek. Ale co? Nie da się oczywiście. To niesamowicie wkurza :D
Z drugiej znowu strony nie chcę, aby moje wpisy były w stylu ,,ojaaa, patrzcie co mam, a wy nie". Tylko żeby miały w sobie COŚ, coś ode mnie. To dosyć trudne, bo choć nieźle wychodzi mi pisanie jakiś wypracowań i innych prac, to pisanie o swojej pasji nie jest tym samym. Hmm...Chciałam to jakoś umiejętnie ubrać w słowa, ale chyba nie wyszło :D Więc, żeby dłużej nie przynudzać, zacznę wpis o...
Dolls Of The World - Princess of the Nile.





Dla mnie jest to jedna z lalek, na które mogę się gapić i pytać; Skąd oni mieli taki pomysł? Ma urzekający makijaż oczu w odcieniach brązu i turkusu, a nad okiem czarną kreskę, wychodzącą trochę poza zewnętrzną stronę oka.


Następna sprawa to egipskie symbole. Na koronie Barbie możemy zobaczyć kobrę, symbol władzy faraonów. Lalka posiada też bardzo dużo mazów, większość jest według mnie bez znaczenia. Ot, takie malowidła niczym w piramidach. Ale w centralnym miejscu, tuż pod okazałym naszyjnikiem, na pozłacanym amulecie znajduje się skarabeusz. Jest to święty żuk, symbolizujący w mistyce egipskiej reinkarnację. Zaś jego amulety noszone przez ludzi miały chronić przed złymi siłami, a po śmierci odrodzenie w życiu wiecznym.


Jedziemy dalej. Na każdej z bransolet widnieje także para oczu Horusa, czyli symbol odrodzenia i powracania do zdrowia. Prawe oko było odpowiedzialne za aktywność i przyszłość, a lewe za pasywność i przeszłość. Jako amulet, chroniło także przed niebezpieczeństwem. Co ciekawe, oczy namalowane są do góry nogami! Prawidłowo, ta ,,fala" powinna być namalowana w dół, tymczasem tutaj wygląda niczym brew...


Na sukni, oczy Horusa namalowane są zaś prawidłowo:




Wszystkie zdjęcia, oprócz ostatniego są mojego autorstwa. Ostatnie pochodzi z http://www.barbiecollector.com/.
Opisując symbole, oparłam się na tej stronie: http://www.mariowka.sluzki.opoka.org.pl/refl8.htm



9 komentarzy:

  1. Pewnie się wygłupię, no i jeżeli się mylę, to wyprowadź mnie z błędu, ale czy nie można zamienić tych bransolet (prawa na lewą i lewa na prawą)?
    Lalka jest piękna! Cóż tu więcej pisać...
    Klasa sama w sobie;)

    OdpowiedzUsuń
  2. No właśnie niestety, bo te nieszczęsne bransolety są specjalnie wyprofilowane, aby przylegały do jej ręki ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Hmm śliczna lalka! Cudeńka te oczy, no i opis. Bardzo miło się czytało. Mam pytanie, bo jeśli się nie mylę, to byłam kiedyś na poprzednim Twoim blogu i z tego co pamiętam były tam wpisy o lalkach modelkach itp i też tamtego bloga prowadziła Paumar, a więc możliwe, że naprawdę widziałam tego poprzedniego?

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękna! Jejku, uwielbiam starożytny Egipt i wszystko co z nim związane, chcę taką lalkę! Gdzie ją kupiłaś? Dopisuję do mojej wishlisty :)
    Sukienka - marzenie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękna lala, chociaż wydaje mi się, że bransolety ze zdjęcia promo trochę różnią się od tych, które widać na Twoich zdjęciach... :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Z reguły zdjęcia promo troszkę się różnią jakimiś detalami. Karina - tak, kiedyś prowadziłam tutaj bloga i były tam wpisy o modelkach, więc na pewno widziałaś tamtego. Zrezygnowałam z powodu braku czasu i umiejętności robienia zdjęć. Teraz się będę przykładać :)
    Mono - eBay, kupiłam kilka takich w zestawie(chyba z 7) NRFB. Pamiętam, że dołożyli nam wtedy niezłe cło i już się nie porywaliśmy na takie zestawy :D

    OdpowiedzUsuń
  7. LALKA PIĘKNA. ZAZWYCZAJ TAK JEST, ŻE ZDJĘCIA PROMOCYJNE MOCNO PRZEKŁAMUJĄ I SĄ BOGATSZE W DETALE :/
    CO DO BLOGÓW KTÓRE SĄ PISANE FAJNIE I Z CZYMŚ OD SIEBIE, TAKICH JEST BARDZO MAŁO.
    MOIMI ULUBIONYMI SĄ LALKA W PUDEŁKU I LALKA ZA PIĘĆ ZŁOTYCH. OBA BLOGI PISANE SĄ W RÓŻNY SPOSÓB. TE DWIE OSOBY MAJĄ INNE UPODOBANIA DO LALEK, ALE JEDNO ICH ŁĄCZY, SĄ NAPRAWDĘ WARCI POLECENIA!

    OdpowiedzUsuń
  8. Z resztą, trzeba wiedzieć gdzie patrzeć i znać się choć trochę na starożytnym Egipcie, żeby to zauważyć;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ta laleczka jest niesamowita i wspaniale oddałaś jej piękno. Zazdroszczę jej posiadania. Już jestem ciekawa kolejnych laleczek:)

    OdpowiedzUsuń